30 Kasım 2010 Salı

Eva Cassidy 1963- 1996




Şarkılar " nedensiz de sevilir " dese bile ben sevme nedenleri olduğuna inananlardanım.

Kendimi bildiğimden beri müziğin içinde olduğumdan sevdiğim ve benim için çok önemli olan bir sürü sanatçı var. Bunlar kimlerdir? diye sorsanız belki ilk anda yanıt vermede bocalayabilirim. Çünkü birinin ismini verirken diğerine sanki haksızlık edecekmişim gibi bir duyguya kapılıyorum.

Ancak isimleri geçtiği zaman içimi sızlatan bir kaç tane sanatçı vardır. Bunlardan biri Lhasa de Sela dır, diğeri de Eva Cassidy dir. Her ikisini de en verimli zamanlarında kanserden kaybettik. Her ikisinde de kendi ailemden birini kaybetmişcesine acı duyduğumu söylemeliyim.

Lhasa de Sela ile ilgili bilgileri daha önce farklı platformlarda paylaşmıştım. İsteyenler dolandagel.com.tr dan bu muhteşem kadınla ilgili bilgilere ulaşabilir. Henüz yeni kaybettiğimiz için onunla ilgili bir çok öyküye bir çok yerde rastlayabilirsiniz.

Eva Cassidy i kaybetme öykümüz biraz daha geçmişe dayanıyor.

Öncelikle kimdir Eva Cassidy ?



Benim idollerimden biridir öncelikle. Sesindeki ipeksi yapıyı ve şarkı söylerken şarkılarla bütünleşmesine hayran olduğum bu sanatçı 2 şubat 1963 yılında dünyaya geldi. Amerika nın yetiştirdiği jazz, blues, folk, gospel, country tarzı müziklerin en iyi yorumcularındandı. Onu ilk kez 1996 yılında Chuck Brown ile yaptığı çalışmada tanıdı müzikseverler.

1996 yılında melonom adlı bir kanser sebebiyle aramızdan ayrıldı.

Dört çocuklu Hugh ve Barbara Cassidy çiftinin üçüncü çocukları olarak dünyaya geldi. Alman asıllı bir anne ve İskoçya, İrlanda karışımı bir babanın çocuğuydu. Çok erken yaşlarda müzikle ilgilenmeye başlayınca babası ona ilk gitarını aldığında dokuz yaşındaydı.

11 yaşına geldiğinde ise Easy Street adını verdiği ilk grubuyla şarkı söylüyor ve gitar çalıyordu. Çeşitli barlarda, puplarda bu çalışmalarına devam etti.

1980 li yıllarda bu bireysel müzik çalışmalarına devam etti.Bu çalışmalarına devam ederken sanatın bir başka alanında tasarımcı olarak çalışıyor ve bir çok çalışmalar yapıyordu. Onun kendi tasarımları ve çizimleri gerçekten son derece farklı bir kişinin tüm özelliklerini ortaya koyacak cinsten çalışmalardır.





Son derece naif ve kendine özgü olan bu çalışmalar tıpkı şarkılarını söyleme esnasındaki ipeksi sesiyle mükemmel bir bütünlük sağlar.

Burada Eva Cassidy anlatmaya çalışırken müzikleriyle birlikte onun bu çalışmalarını da ele almak istiyorum.

Yaptığı resimlere baktığımız zaman muhteşem bir pozitif enerjiyi görebilirsiniz. Ailesine, arkadaşlarına, sevdiklerine büyük bir sevgiyle bağlı bir insanın yansıttığı sıcaklığı duyabilirsiniz.

Yaşadığı dönemde çok fazla anlaşılmamış olsa bile ölümünden sonra fark edilen sanatçılardan bir tanesidir. Albümlerine göz atacak olursak;



1992: The other side
1996: Live at Blues Alley
1997: Eva by Heart
1998: Songbird
2000: Time after Time
2000: No Boundaries
2002: Method Actor
2002: Imagine
2003: American Tune
2004: Wonderful World
2008: Somewhere

Dikkat ederseniz bazı albümleri , ölümünden sonra piyasaya sürülmüştür.

Bazı "single" larınına buraya almak istiyorum;



2001: Over the Rainbow
2003: Take My Breath Away
2007: What a Wonderful World
2009: Songbird

Hemen hemen bir çok sanatçıyla birlikte yaptığı çalışmalar ve o dönemlerden kalma videolar gerçekten izlenmesi ve dinlenmesi gereken müziklerdir.

En son an a kadar müzik çalışmalarına mümkün olduğu kadar devam ederken resim çalışmalarına devam etmeyi başarmış sanatçılardandır. Bu eserleri arasında hastalığı süresince ona destek veren kişiler için yaptığı çalışma garip bir hüzne boğmuştur her zaman beni...



Kesinlikle dünyanın çok güzel olduğuna inandığını düşünüyorum."What A Wonderful World" şarkısını bir çok kişiden dinledim ve gerçekten hepsi de birbirinden güzel yorumlardı. Eva Cassidy nin yorumu ise dünyanın güzel bir yer olduğuna inanmamı sağlamıştır.



Yine onun yaptığı eserlere baktığım zaman yüzüme yansıyan gülümsemeyi inkar edecek değilim. Nasıl güzel bir insan ki, hala çoğu insanların yüzünde gülümsemeye neden olabiliyor, mutluluk dağıtabiliyor...

Bu büyük bir yürek sahibi olmanın koşuludur bana göre...




1993 yılına kadar bir çok projede imzası olan Eva Cassidy aynı zamanda bir çok ödüllede onurlandırılmıştır. Ama bu yıl yine bedenin içine yerleşmiş kötü huylu kanser belirtilerininde kendini hissettirdiği bir yıldır. Ona hastalığıyla ilgili olarak bu tarihten itibaren 3-5 ay gibi kısa bir ömür biçmelerine rağmen, 1996 yılına kadar yaşamayı becerebilmiş bir efsanedir benim için.

Öldüğünde sadece 33 yaşındaydı....

Bir şarkısını daha dinleme zamanı diyorum;



Bu mavi gezegenin her şeye rağmen yaşanılır olduğuna bu insanların sayesinde inanıyorum.



Bu çalışmaların tamamına erişmek isterseniz tıklayın derim.İçiniz farklı bir sıcaklıkla dolacak, yüzünüze gülümseme yayılacaktır.

Eva Cassidy

sanem uçar

4 yorum:

  1. Sanem hocam sayenizde yine ne güzel bilgiler öğrendim.Sanatçının çizimlerine de vuruldum.Kadife gibi bir ses...teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Çok seviyorum bu kadını Merve,inanılmaz bir kadın her yönüyle mükemmel sıcacık bir insan...

    YanıtlaSil
  3. Bende çok seviyorum şarkılarını. Bu günlerde en çok dinlediğim parçalardan biri Ain't no sunshine parçası çok güzel seslendiriyor birde True Colours Ane Brun'un True Colours seslendirmesinide çok seviyorum.
    Çocukluğumda tanıştım ben Eva Cassidy ile müzik öğretmenim çok severdi ders sonunda bazen şarkılarını söylerdi bize :)

    sevgiler

    pluie

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel:)

    Sevilmeyecek gibi değil gerçekten...

    YanıtlaSil

yorumunuz incelendikten sonra yayınlanacaktır